Tüprag Altın Madeni’nden Dolayı 2006’dan Bu Yana Sağlıklı Üzüm Yetişmiyor.
Murat Dağı Yok Olmasın Platformu Tarafında Uşak Atatürk Kültür Merkezinde panel düzenlenerek Türkiyedeki ve Dünyadaki çeşitli madenlerin etkileri konuşuldu.
Panelde Konuşma yapan Çiftçiler Sendikası Örgütlenme sekreteri ziraatçi Adnan Çobanoğlu 2000 yılından bu yana insanları nasıl yönetiriz diye politikalar üretiliyor.Birinci paylaşım savaşı 2. paylaşım savaşı bir ülkeyi tankla topla işgal ediyorlarmış madenleri öyle götürüyorlarmış tern yollarının maden hakkı için zigzaglı yapılmış kapitülasyonlarla bu düzen bi nevi kaldırılıyor. Kapitalizm sanayileşmeyi engelliyor ve montaj sanayi ile bizi bağımlı hale getiriliyorlar.
Gıdayı da kontrol etmek istiyorlar tarımsal üretimi kimyasallarla sağlığımızı bozuyorlar.
Alaşehirliyim dedim 2006 yılından bu yana üzümlerin üzerinde petrol kaynaklı örtüler görürüz bunun nedeni 2006 yılında Kışla Dağı Tüprag Altın madeninin siyanür havuzlarındaki kimyasalların havaya ve yağmurla üzümlerin üzerine yağmasıyla bir günde üzümler sarıgöl havzasında bozulmuştu kaldıki yağmur yağdığında üzümler dahada şenlenir daha da gelişirdi, Bunun nedeni ni ısrarla dedikki vede tarım bakanlığına açık mektup yayınladık . Zamanın Manisa Milletvekili Hasan Öğen mecliste araştırma önergesi olarak verdi .
Kullanılan kimyasallarla bu kışladağındaki altın madeninin siyanür havuzlarındaki zehirlerin karışımı buna neden oluyor, Eşmede o dönemde birçok hayvansal üretiminde yok olduğu oğlakların kuzuların öldüğü görüldü ve o gündür bu gündür sarıgöl ovasında hasat haziran ayında başlar çünkü ermese bile üzümler toplanır yağmur yağdığında üzümler bir günde bozuluyor ve madencilik doğal olarak üretimi ve üremeye engel oluyor.